Happen en trappen

2e Paasdag: Paasontbijt

Dienst 1e Paasdag

U bent opgestaan!
Wij vieren feest want Jezus leeft!

Paasgroeten naar gemeenteleden.

De kinderen van de nevendienst hebben paasgroeten gebracht naar gemeenteleden.
Jezus leeft! Hij is opgestaan!

Foto's boekenmarkt

Gezellige drukte bij de boekenmarkt!

Foto's rommelmarkt

De 70+ middag: Een middag vol diverdoatsie

Doopdienst 3 September

Een fantastische doopdienst met 3 dopelingen.
De Here zegent en beschermt Nore, Linde en Noa

2e Paasdag: Paasontbijt en sterrit

Een geslaagde 2e Paasdag.
Meer dan honderd namen deel aan het paasontbijt en 24 auto's die de sterrit reden

Bekijk alle foto's

1e Paasdag. Sem wordt opgedragen.

De Heer is waarlijk opgestaan!
Het was een feestelijke dienst vanmorgen waarin Sem werd opgedragen

Kerkdienst 19 Maart

Focus op het Lam!
Samen zingen en getuigen.
Een prachtige dienst m.m.v. het chr. mannenkoor Stadskanaal en dhr. Bert Noteboom uit Finsterwolde.

Wijkavonden

Een impressie van een geslaagd wijkavond van wijk 3 en 4.
Gezelligheid en goede gesprekken in groepjes.

Snertzondag

In de kerk hoorden we een spiegelverhaal over het dorpje ‘We-hebben-niks’. Als hier een reiziger in zicht komt, duikt iedereen achter zijn schutting, want stel je voor dat ze moeten delen…. ...Op een dag komt er een reiziger naar het dorp die iets heeft meegenomen waardoor het leven van de mensen uit ‘We-hebben-niks’ voorgoed zal veranderen. De reiziger heeft honger: ‘Ik heb honger, is hier wat te eten voor mij?’ Helaas in ‘We-hebben-niks’ is niets te eten. De reiziger heeft wel wat meegenomen. 'Kijk, met deze steen maak ik snert zoals je die nog nooit gegeten hebt. Alleen dan heb ik wel water nodig.’ Er komt iemand met water. De reiziger legt de steen in de pan, vuurtje eronder, water erbij en dan kan er snert gekookt worden. Zou die reiziger echt van een steen snert kunnen maken? De reiziger proeft de snert: ‘Mmmm, bijna perfect, maar wat erwten zou fijn zijn. Uiteindelijk brengen meerdere dorpsgenoten ingrediënten voor de snert. De éen brengt erwten, de ander uien. Iemand brengt prei en wortelen en er is iemand met een rookworst. Tot slot wordt de snert op smaak gebracht met zout en peper. Samen wordt er gegeten van heerlijke snert. De reiziger zegt: ‘Dank jullie wel, inwoners van ‘We-hebben-niks’. De steen mogen jullie houden, maar dan moet je wel beloven dat jullie open staan voor anderen. En dat jullie met elkaar delen wat jullie hebben.’ Als de reiziger het dorp uit is en niemand hem ziet, pakt hij weer een steen van de grond, doet hem in zijn tas en loopt vrolijk fluitend naar het volgende dorp.
Na een fijne dienst mochten we genieten van een lekker kopje koffie en daarna heerlijke snert en andere soep!

Spooktocht van de jeugdclub

👀 Vrijdagavond is er heerlijk gegriezeld en genoten tijdens de👻 spooktocht 👻van de jeugdclub 👀👽

Dienst 5 Februari

"Ik zal er zijn"
Hoe ervaren we God, als we God niet zien? We hebben Gods belofte van nabijheid, "Ik ben bij jou". Jij bent hoe klein ook waardevol, Ik roep je bij je naam. Jij bent dat kleine braamstruikje die in lichte laaie mag staan om Gods heerlijkheid te tonen.
In deze dienst hebben de kinderen een foto gemaakt die met de hartelijke groeten van de gemeente naar James (Rwanda) wordt gestuurd :-)

Kerstmarkt 2022

Wat was het een sfeervolle, warme kerstmarkt.
Momenten van samen zijn, elkaar ontmoeten.
Dank bezoekers, vrijwilligers en sponsoren🌲

Voorbereiding kerstmarkt

De voorbereiding voor de kerstmarkt is in volle gang.
Een impressie en de eerste prachtige resultaten!

Ontmoeting maandagmorgen 31-10-22.

Voor het eerst na een lange tijd kwamen wij weer bij elkaar voor een ontmoetingsmorgen.
We werden hartelijk begroet en welkom geheten door Agnes en Janneke, die ook deze morgen hadden
voorbereid.
Wij begonnen met koffie en thee het gezellige samenzijn.
Er was deze morgen geen onderwerp, en liep het gesprek breed uit over de toestand in de wereld.
Daarna deden we een quiz om onze bijbel kennis te testen.
We merkten dat we van heel veel details uit de bijbel niet op de hoogte waren, maar ook dat er veel
humor in te vinden is.
Het was een gezellige morgen, samen zongen wij een lied uit het liedboek.

Reinder en Roely Holtjer

Sirkerslag 28-10-2022

Een gezellige clubavond!

Bekijk alle foto's

Gezellige middag tijdens het startweekend voor de ouderen

Zingen, luisteren, kletsen, lachen en patat eten!

Het Jachtseizoen - Startweekend

De 3 kerken van Onstwedde zijn het startweekend vrijdagavond begonnen met "Het jachtseizoen"!

Snoeien rondom de kerk

Er is weer hard gewerkt rondom de kerk! Het ziet er weer keurig uit!

Quizavond in de Brinkhof

2e Pinksterdag met Gerald Troost

Pinksteren; het feest van de geest
Gerald Troost las voor uit 2 Koningen 4 - Elisa helpt een arme weduwe - In z'n overdenking 4 punten waar we ook vandaag de dag mee uit de voeten kunnen om er voor een ander te zijn.
1 Wat kan ik voor je doen? Geen verwijten of oordelen maar waar kan ik je mee helpen.
2 Wat heb je nog in huis? Niet vragen naar wat er ontbreekt maar wat er nog is.
3 Ben je bereid de deur te sluiten? Zoek de intimiteit met God en sluit je af voor "de rest".
4 Vul de vaten. Zoek mogelijkheden om het goede nieuws uit de dragen. Deel met de ander.

Koninklijke onderscheiding

"Het heeft zijne majesteit behaagd"
Jaap en Fenny Kramer hebben 26 april een koninklijke onderscheiding ontvangen!
Van harte gefeliciteerd!

Paaswandeling 18 april

1e Paasdag

Clubavond 8 april 2022

Een geslaagde clubavond!

Baravond

Kindernevendienst 27 maart 2022

"Het beloofde land" is het thema van het project voor de 40 dagen tijd. De kinderen horen in de nevendienst verhalen van de uittocht uit Egypte, de slavernij is verleden tijd. Op naar een nieuwe toekomst, op naar het beloofde land.